Protetik Diş Tedavisi

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Protetik Diş Tedavisi
Yaprak Porselen Nedir?

Porselen lamina, estetik diş tedavi yöntemlerinden biridir. Yaprak porselen olarak da tanımlanır. Yıllar geçtikçe kişilerin yaşlarına ve uygulamış oldukları ağız ve diş bakımına bağlı olarak dişler rengini, hatta dayanıklılığını kaybetmesi mümkün olabilir. Dişler zamanla kırılabilir, aşınabilir. Bu durum dayanıklılık açısından uygulanabilecek yöntemlerden biri de lamina porselen kaplama yöntemidir. Ayrıca estetik açıdan dişlerinin görünümünden memnun olmayan kişiler de bu yöntemi kullanarak istedikleri estetik diş görünümünü elde edebilirler.
Porselen Lamina Uygulaması Kimlerde Kullanılabilir?
  1. Dişler kırılmışsa ya da aşınmış yıpranmışsa
  2. Dişler arasında boşluklar varsa
  3. Özellikle ön dişlerdeki ayrıkların kapatılmasında
  4. Dişlerin dış yüzeyindeki şekil bozukluklarında
  5. Eski dolguları olan ve sararmış olan dişlerde
  6. Eğer diş beyazlatma yeterli olmamışsa, dişler hala aşırı koyu renkli kalmışsa
  7. Öndeki dişlerin çürük olması durumunda
  8. Şekil ve yapısal olarak kötü duran dişlerde

Diş boyutlarının eşitlenmesinde ve estetik bir gülüş kazandırılması amacıyla bu yöntem kullanılabilir. Dişlerin üzerinde çok küçük törpülenmeler olduğu için sağlam, dişe zarar vermeyen ve en koruyucu protez uygulamasıdır.

Lamina Porselen Kaplamanın Avantajları

Lamina porselen kaplamanın birçok tercih nedeni ve avantajları vardır. Bunlardan birkaçını sıralamak gerekirse;

1. Her şeyden önce kolay kolay kırılmaz ve oldukça dayanıklıdır.
  2. Lamina diş kaplamaları uzun ömürlü olup bakımı için özel bir çabaya gerek yoktur. Günlük bakım yapıldığında da kaplamalar uzun süre kullanılabilirler.
  3. Renk değişimine uğramaz.
  4. Lamina kaplamalar ışığı geçirir. Bu yüzden doğal kişinin kendi dişi gibi görünüme sahiptir.
  5. Uygulamanın yapıldığı diş üzerinde çok az törpülenme yapıldığı için dişe zarar vermez.
Lamina Porselen Uygulaması Nasıl Yapılır?

Uygulamaya başlamadan önce hasta ile ön görüşme ve muayene gerçekleştirilir. Hastanın dişleri ile olan beklentileri öğrenilir. Bu beklentiler doğrultusunda modellemeler yapılır. İşleme başlamadan önce lokal anestezi uygulanarak, hastanın acı çekmesi önlenmiş olur. Anestezi sonrasında kaplama yapılacak dişlerin yüzeyi törpülenir ve kaplama için ölçüler alınır. Bir süre sonra dişler ikinci işleme hazır hale gelir. Bu süre, kişinin diş yapısına ve özelliğine göre değişebilir. Dişlerin bu arada hassas olması da çok normaldir. Hasta için hazırlanan dişler ve kalıplar hazır olduğunda prova uygulaması yapılır. Hastanın renk ve duruş ile ilgili düşünceleri alınarak dişlerle uyumuna bakılır. Hasta ve doktor birlikte bu uyumu yakaladıklarında kaplamalar yapıştırılarak, işlem tamamlanmış olur.

Copyright 2022 by Acom  All rights reserved.

Copyright 2023 by Acom  All rights reserved.

bt_bb_section_top_section_coverage_image